Máte ztuhlý krk?

7429_3Ať už celodenní sezení v nepříjemné poloze u počítače, nebo špatná poloha při spánku, jedno i druhé může být velmi rychle původcem nepříjemného a bolestivého ztuhnutí krku. Ne vždy se mu lze vyhnout, a pokud se vám nepodaří před ním utéct, sáhněte alespoň po účinných zbraních.
Znáte tu bolest, když nemůžete pořádně otočit hlavou, protože máte ztuhlý krk a jakákoliv činnost vám způsobuje maximálně nepohodlí a bolesti?
Většina lidí v takové chvíli sahá po pořádně silných prostředcích tabletách.

Mohou za to svaly Bolesti krku a jeho ztuhlost způsobují většinou svaly.
Ztuhlost svalů krku si přivodíme nejrychleji sezením v průvanu nebo nepohodlnou polohou při spaní. Nicméně postihnout nás může i při neopatrném pohybu při cvičení, nebo nezvyklé činnosti.
Je přirozené, že se to občas přihodí každému, pokud se však váš stav neupraví během 48 hodin, měli byste navštívit lékaře.

Příčinou bolesti totiž může být vyhozená ploténka, přičemž tato bolest se nakonec neomezuje jen na krk, ale vystřeluje i do končetin. Bolestí krku se projevuje i deformace krční páteře, nebo třeba i meningitida, kterou doprovází bolest hlavy, nevolnost a ospalost. Pokud jste utrpěli náraz do krku, také byste měli vyhledat lékaře, protože se může jednat i o poškození míchy.

Blahodárná masáž Při "běžných" problémech vyzkoušejte kromě tlumení bolesti i domácí prostředky k odstranění bolestí krku. Krk a ramena si masírujte jemným kartáčem, její pohyb by měl směřovat nahoru, nikdy ne naopak. Pokud je to možné, vyzkoušejte i střídání studených a teplých masáží proudem vody.

V některých případech pomáhají i teplé obklady pod krkem v ležící poloze, nebo horký termofor. Osvědčené jsou i masáže mentolovými gely. Důležité je uvolnění bolavé oblasti, při masážích by vám proto měla napomáhat druhá osoba, abyste mohli mít uvolněné ramena i krk.

Vyměňte polštář Pokud míváte krk ztuhlý "každou chvíli", může být problém i ve vašem polštáři. Nevhodný polštář znamená nevhodnou polohu při spánku, čímž trpí nejen kvalita vašeho spánku, ale i krční páteř. Zkuste si pořídit tzv. ergonomický polštář, který díky svému speciálnímu tvaru kopíruje obrysy hlavy i krku, a takto poskytuje optimální oporu i v spánku. Váš krk se tak může uvolnit a bolesti po krátkém čase zmizí.

Kromě těchto opatření nezapomínejte ani na pohyb. Cvičení na uvolnění a posílení krku jsou jednoduché a můžete je cvičit vsedě v autě, práci či u televize. První cvik se cvičí v záklonu, aby se svaly uvolnily, většinu dne totiž trávíme v předklonu, mnohokrát doslovně se "svěšenou" hlavou. Hlavu proto zakloňte a kružte zprava doleva a zpět.
Při druhém cviku zvedněte hlavu co nejvýše a otáčejte ji jednou k jednomu, jednou k druhému ramenu. Také pomáhá vzpažení, přičemž vytahujeme ruce vzhůru, hlavu máme vzpřímenou a nehýbeme ní.
Bolesti nejen v krku dokážou pořádně potrápit, a při dlouhodobých problémech výrazně snižují kvalitu života postižené osobě. Proto nepodceňujte prevenci před těmito bolestmi a dopřejte si dostatek pohybu, jinak se problémy dříve či později zaručeně dostaví.     Zdroj: maseri.cz